Umowa o pracę

Zatrudnianie pracowników nie musi być oczywiście związane z umową o pracę, ale w tekście skupimy się na tym, jak wygląda sytuacja, patrząc z tej perspektywy. Zacznijmy od podstawowych informacji związanych z umową o pracę.

Co powinna określać każda umowa o pracę?

Tak przedstawiają się elementy wchodzące w skład każdej umowy o pracę:

– rodzaj pracy- w przypadku rodzaju pracy można powiedzieć o stanowisku, zawodzie, funkcji bądź specjalności
-miejsce wykonywania pracy – powinno się podać konkretny adres bądź siedzibę pracodawcy. Zdarza się tez podanie obszaru, bądź terytorium, co można uznać za cechę charakterystyczną przy pracownikach mobilnych.
– wynagrodzenie za pracę ma odpowiadać rodzajowi pracy i muszą być w nim wskazane składniki wynagrodzenia.
– wymiar czasu pracy — jeżeli chodzi o wymiar czasu pracy, tłumaczenie czegokolwiek jest raczej zbędne.
– termin rozpoczęcia pracy.- co do terminu czasu pracy również wszystko powinno być jasne.

Skoro elementy wchodzące w skład każdej umowy o pracę mamy już za sobą, czas powiedzieć o dodatkowych elementach. Elementach dotyczących zatrudniania na część etatu.

Zatrudnianie pracownika na część etatu

Jeżeli zatrudniamy pracownika na część etatu, pojawiają się jeszcze dodatkowe kwestie w umowie. Oto one:

– wskazanie wymiaru czasu pracy
– ustalenie, kiedy mamy do czynienia z pracą w godzinach nadliczbowych

Gdyby były jakiekolwiek problem z prawidłowym skonstruowaniem umowy o pracę, nie pozostaje nic innego, jak szczegółowo zapoznać się z kodeksem pracy.